Förbättra samarbetet
Här hittar ni tips och verktyg som kan stötta din organisation i att stärka engagemanget för organisationen och samarbetet mellan ideella, förtroendevalda och anställda.

Här finns:
Förväntningsönskelistan – Här finner du en övning för möjliggör öppen dialog mellan styrelse och arbetsgrupp för ökad förståelse för förväntningar och därigenom förbättrat samarbete.
Verktyget Synliggörande av krav, kontroll och stöd. Detta är en forskningsbaserad modell som kan användas som underlag när en talar om faktorer som påverkar den upplevda psykosociala arbetsmiljön.
Workshopen Stärkt samarbete mellan grupper. Workshopen är ett utmärkt verktyg för att stärka samarbete och samverkan mellan grupper inom organisationen, tex mellan olika lokalavdelningar eller mellan styrelse och kansli.
Stärka samarbetet mellan grupper – checklista för att stärka samarbete mellan grupper.
Läs även länkarna till höger. ––>
En viktig del i att arbeta förebyggande med hållbara organisationer och mot negativ stress är kontinuerlig uppföljning av förväntningar, mål och krav.